Tuesday, October 12, 2010

~its all about choice~



hidup ini kdg2 merumit kan...
sama ada diri sendiri yg merumit kan keadaan..
atau keadaan menyebab kan sumthing menjadi rumit..
*faham x??*

dah msk subuh...
tp aku masih x tido lg..
baru lps siap kan kerja sekolah akaun...
haih...
penat dan stress..
itu dpt aku ckp..
assingment group...semua nya 10 org 1 group..
not more than 15 pages..
tp kerja yg sng blh jd ssh bila semua org buat cincai2..
apa guna 10 org bila last2 hanya 2 org yg ssh payah nak siap kan..
rabu kena submit..
aku dan ina dah bahagi tugas since last week..
aku bkn ketua tp terpaksa bertindak spt ketua..
tp cuma ina and the geng sj yg hantar kt aku utk edit blk..
tp hasil mereka mcm x penah buat assingment...
mcm lps kan batuk kat tangga...
except for ina..
to ina thanx a lot ya...

yg lg 3 org kena buat part content..
ptg tu aku sms srh hantar semua diam membisu..
kau igt aku ni byk duit sgt sampai nak perhabis kan kredit aku kt kau..
dah la pakat guna celcom..
fengsan tau mcm ni..

mlm td baru reply..
tu pn ada lg 2 org baru nak tnya soalan bagai...
yg sorg lg blh pulak buat dlm bm..
aku dah ckp ari tu dlm english...
hoih..mmg bg aku jd singa ja...
dah nak srh hantar baru nak tanya..
before this aku dah penat2 explain x da pula nak tnya apa2...

aku bkn nak kata aku rajin..
or buat kerja on time..
tp bila comes to team work..
kena la kita pandai2 buat kerja kita...
jgn buat ikut suka hati...
buat mcm yg lecturer nak..
bkn sem 1 lg yg nak kena ajar cara buat assingment..
x perlu lg nak diajar psl APA format bagai...
ni x..suka hati buat assingment dlm point form..
apakah??
x ke tu menyusahkan tukang edit tu nak kena buat lain??
*aku la tukang edit*
lain kali pakai otak pikir sket..
haih dah sem 5 nak grad dah pun still mcm ni ke??

aku dah byk kali jd tukang edit...
and aku tau edit bkn keja yg sng bila group member lain buat keja mcm x pnh buat...
bila dia tau akn ada tukang edit..
APA format pn ntah ke mana...
mengharap bulat2 kat si tukang edit utk btol kan spelling, APA format...
rasa nak menagis tau x????
aku x suka tp aku buat sbb aku tau semua akn cuba lari kan diri kalau bab editing..

---------------------------------------------------------------------------------------

pernah x korang berhadapan dgn byk pilihan???
ok mmg ssh kan nak buat pilihan..
mesti kita akan pilih the best la kan...

pilihan ni subjektif...
nak pilih baju ke kasut ke atau nak pilih couple..
semua kena buat the best choice..
so nnt kita akan rasa puas hati..

tp nak buat choice tu bkn sng...
kalau kena pilih antara 2 benda..
kita suka dua2 benda tu..
tp terpaksa pilih 1 je..
mcm mana eh???

nak tgk pro and conts kah??
atau pilih jln selamat ambik dua2???
tp org tamak selalu rugi kan??

aku tkt nak buat pilihan...
tkt tersalah langkah...
so biar je la mcm ni..
bila sampai waktu tu kita tau la kan..
mana 1 pilihan terbaik...
bak kata rumate aku..
its all about choice..

1 comment:

Lady Dyla said...

Hidup hukum karma. Kita uat kt org.. org laen akan uat kt kita..

Segalanya dh ditentukan.. Serah padaNya. IAllah smua selamat