Tuesday, December 1, 2009

~MY RAYA HAJI~

fine..i lmbt update psl raya haji...tp ada aku kesah????
hihihihi...*i know ramai x suka itu ayat*
aku peram entry ni dlm draft 2,3 ari jugak..
sbb mls mau upload pic..

hmm psl raya haji...
aku tau ramai yg sambut nya x semeriah raya puasa..
so do i..
tp my mak adalah sentiasa happy nak sambut...
siap borong segala mak nenek kerepek kt psr mlm..
*ok x dak la byk mana tp nmpk sexcitednya*
tkt nnt ada sedara mara nak dtg katanya..

padahal raya nya kt kampung aku nun di kedah...
and x dak sapa pn mai rumah aku..
hahahahahha...
yo la blk png pn dah sabtu mlm..
ada ke org nak sambut raya haji 2,3 ari??
jadi nya kerepek itu isi msk perut family ku saja...

tradisi family aku mmg raya haji kt kampung mak aku...
so lps asar ari khamis tu kami bertolak blk kampung...
2 kereta..kami 3 beradik naik kenari cik kuntum..
parents aku naik volvo..

then singgah tesco seberang prai nak beli ayam...
tapi ayam blh pulok abis..
apa cerr ni???
hahahaha...at last borong benda lain..
lps tu mkn kt food court sbb my mak puasa..
syiokkk...
aku x tau la sbb apa la kan..
tp aku sgt semangat kalau nak pi tesco..
i'm just loving it..



muka teruja dpt eskrim seringgit..

apsal mata aku tgk tmpt lain???


-----------------------------------------------------------------

pg raya haji tu bla mak aku gerak utk subuh terus aku x tido dah...
hahahaha...bgs betol laa...*ada sapa2 nak buat aku menantu x??*
lg pn dah nak pkl 7am...so mandi siap2..
senang..kalau x nnt aku ni kelam kelibut..

pkl 8am terus pi masjid nak solat sunat raya...
then bila blk umah tok aku asyik la dok bantai mkn..
huhuhuhuhuhuu... bila nak kurus kalo gini aja???
menu utk ari tu ayam masak merah, ketupat, nasi impit,
kuah kacang, rendang daging
*rendang ke?* and mee kari..
no pitca sbb tuan blog malas nak mati..

mmg ari tu keja aku mkn and tgk tv sampai lebam...
berderet-deret cerita melayu aku lyn..
woiiiii...dasat betol...
eh hang pa ada tgk x cerita selagi ada waktu kt tv 1??
best la cerita tu...bergenang ayor mata ni..
tp kena la tunjuk macho x sedey..
kalau x malu weiii kt dpn sedara aku..

mlm tu pulak cerita kt tv3 pn best jugak..taubat nasuha...
mmg best!!!!!!
eh mlm tu mmg aku boring nak mati..
family aku semua dah tido..
siap dok mengeruh kiri kanan aku..
dah la tu dok menghimpit kt aku..
yg aku ni terkebil sorg2...
x tau nak buat apa...mata x mau pejam...
geram betollll i..



ini baju raya saya..

eh hang pa ada baju raya haji x???
aku ada okeh..hihihihi...
this year fink kaler gitu..
kurung pahang beli kt nilai 3..
family aku beli time depa N9 x bawa aku tu..
so ini bkn pilihan hati ku ye..
pilihan hati cik kuntum...
mula2 mcm x suka sbb kaler dia too striking..
lama2 rasa mcm suka lak..
sbb bwh dia mcm skirt..
kembanggg...

------------------------------------------------------------

last day kt rumah tok aku....
aku srh tok aku buat nasi lemak...
utk breakfast...
i breakfast pkl 10am++ ye..
hahahaha..
ada la jugak breakfast nye..
kalau kt rumah haremmmmm..
aku bgn pn dah lunch time..
eh ada org buka pekung di dada sendiri lak..
hihihi..

and ari tu jugak merupakan ari kami adik beradik melabur dgn jaya nya..
berapa byk kami melabur???
x terkira nilai nya..sbb aku rasa knnnnnn...
sgtttttt indah perit..
fadan la dgn muka sendiri jugak...
menelan x hengat masa raya...
semua yg msk dlm perut benda minyak aja..
taik pn dah rupa minyak...

owh ada insiden bila aku melabur di tmpt x sepatut nya....
hahahahahahha..itu sbb kes dah x menahan..
jamban ada 1 and kak yus aku melabur for a long long time...
hihihihi..lama betol x melabur dgn cara tu...

ptg tu after lunch terus pi kulim...
sbb aku ni kempunan nak mkn cendol pulut...
aku rasa cendol kt situ sgt best la..
dpn kwsn rumah mak ngah aku..
lepak rumah dia jap terus blk png...

the best cendol pulut..
gerai tepi jln je..tp sgt laku..
kyoko yg makin debab n extra garang..

igt lg x entry aku psl raya puasa tu..
aku ada cerita psl kucing ni kn..
tgk la makin beso ok..
terkezut aku..
dah tu garang n eksen melampau lak..
mentang2 comel..
cissss...

on the way back singgah kt tesco png lak..
mak i nak beli brg dapur...sbb nak msk dinner..
lps beli2 brg dia ckp nak beli nasi ayam TCRS ja utk dinner..
tkt nnt dah sampai rumah dah lmbt...
tp itu mmg idea yg baik...
sbb nya jam gilos masa keluar dr tesco...
sampai ke rumah...

hepi dpt nasi ayam..

bwh ni pic kami menggedk dlm kereta...
sila la lyn je...
actually depa nak snap pic depa 2 org..
tp aku sebok msk..
hihihihi..




ok tu ajer cerita nya...
x de yg best sgt pn..
aku tau hang pa pn mls dah nak baca pjg2..
tgk la ending yg ntah hape2..
asal ado ye..
daa...

No comments: