Thursday, December 24, 2009

~KALAU "PANDAI" SGT LAIN KALI BUAT SENDIRI~

perangai manusia mmg kdg2 tu menyakitkan hati betol...
aku x tau knp depa ni semua perlu rasa x puas hati dgn perbuatan seseorang...
bg depa semua yg org lain buat adalah salah belaka..
dan apa yg depa buat saja betolll!!!!!!

kalau pandai sgt lain kali buat la sendiri...
jgn la hanya pandai nak bercakap dan mengutuk...
kalau mcm tu semua org blh buat..
including ME..
bermodal kn ayor liur shj..

lps tu x habis2 nak slh kn org lain...
org yg disalahkan tu dah byk gilaaaaaaaaaa berkorban buat itu ini..
tp depa x nmpk benda tu..
yg depa nmpk benda yg terlepas pandang oleh org yg byk berkorban..
remeh-temeh jaa okeh..
ni bkn hal nak ungkit mengungkit...

juz imagine byk benda nak bebankan kt seorg manusia biasa...
itu dia kena buat.. ini dia kena buat..
mesti ada yg terlepas pandang...
jd sila tlg buat benda yg terlepas pandang tu..

bkn dia yg paling tua...
tp semua benda tu dia kena tanggung...
habis yg lain buat apa???
so sila la wujud kn sifat tlg menolong dan memahami sket..
jgn hanya nak menunding jari bila ada sesuatu berlaku...
tp tunding jari kt diri sendiri jugak..
tanya 'psl apa aku x tlg dia????'...

dah berapa hari benda ni belalu..
so let it be..
past is past...
dah x blh nak ulang balik...
jd buang la segala perasaan nak slh kn org lain tu..

1 lg jgn nak pandai2 bg tunjuk ajar kalau diri sendiri pn x cukup ilmu kt dada..
ckp mcm la pandai sgt...
org yg lebih pandai pn ckp ok..
yg depa tu pulak nak nyebok bz body..
kata ni x betol..benda ni x leh..
tu la lain kali bila org buat kelas agama..
poie la...
blh jd pandai sket..
ni kalau bab agama sket muka pn x nmpk..
*aik cam ngata kt diri sendiri nmpk..*

rasa nak sepuk2 manusia2 mcm ni..
bila kita bls ckp dia mula la nak tersentap..
tau pn..
prasaan org lain terasa x mau pikir pulak..

tp biar la..lama2 mulut depa akn diam jugak..
diam tu kn lebih baik...
bak kata org yg byk berkorban tu..
dia dah buat yg terbaik...

so pesanan kpd depa yg suka slh kn org lain ni..
juz shut ur mouth!!!!!!!!!!

2 comments:

SHaiFuL said...

terasa la pulak hati ini... ahakkss

mishungu said...

shaiful~knp nak terasa pulak?? hihihi..part mana tu nak terasa?