Wednesday, December 23, 2009

~PELIK-PELIK JE DUNIA BLOG NI TAU~

ok kali ni aku nak buat luahan prasaan aku ttg dunia blog..
dah lama aku dok perhati ttg benda ni..
bkn la big problem utk aku..
tp mcm menyampah la pulak ye aku tgk...

1st thing adalah psl follow mengfollow ni...
ok ni bkn la jd kt aku kn..
aku ni bkn la fofular mana..
tp aku selalu tgk kt chatbox blogger2 lain..
xpecially blog kwn2 aku la..
selalu nya kt chatbox mesti ada ayat2 ni:

si anon: i follow ur blog.. so sila la follow blog i blk..

rasa mcm nak mencapub pn ada jugak....
x de la bg aku kalau hg nak follow blog org tu follow ja la..
tp x yah la sampai nak kena srh org tu follow blk kn..
suka hati tuan blog tu la nak follow ke idak..

ok ada la i kes jd kt blog rumate aku..
ada follower tu dok srh rumate aku follow blog dia blk..
bila rumate aku x follow dia sign out dr jd follower..
apa kejadahnya punya org..
and another kes bila aku baca blog rizalman..
fashion designer yg femes kt malaysia ni..
ada ke sorg hamba ALLAH ni srh rizalman follow blog dia blk..
mmg lawak la aku rasa..
rizalman tu nak update blog pn jarang2 aku rasa..
ni kn pulak ni pi follow blog org lain..
hihihihihihi..

persoalannya di sini..
adakah dgn ramai nya follower hg maka duit nuffnang pn akn mencanak naik??
x kn??
kalau betol aku pn nak buat jugak..
LOL..
ok juz kidding..

mcm aku lak..
aku akn follow blog tu kalau aku suka baca la..
tp ada jugak yg aku suka baca tp aku still x follow..
sbb aku mls la nak main follow mengfollow ni..
sbb at last aku akn buka blog org tu guna blog list jugak..
*berapa byk sbb aku taip ni????*
follower yg ada kt blog aku ni sbb aku gedik...
aku tgk kwn aku letak follower aku pn letak la jugak..

so kpd semua blogger sila lah follow dgn ikhlas...
jgn diharap balasan..
KECUALI tuan blog tu sendiri tulis kt blog:

jika anda follow blog sy, sy akn follow blog anda kembali..

kalau mcm tu x pa la kn...
follow je la..then tinggal la komen beribu kali kalau dia still x follow2 gak..
i follow u...
hihihihi..

and 2nd thing ialah psl klik nuffnang...
mcm makin byk la pulak org dok tinggal kt cbox dgn ayat2 ni:

si anon: klik nuff u..
si anon: nuff u x de pn..nnt dtg lain klik..


hello..tolonglahh..
kalau nak klik tu klik je la..
perlukah utk bgtau yg hg dok klik nuff blog tu??
kot la sapa klik paling byk akn dpt present dr tuan blog tu ka..
x pa la jugak..
aiseyman...

ke yg tukang klik tu mengharapkan balasan..
supaya org tu klik blk nuff dia???
ok persoalan la pulak kn..
so kpd sapa2 yg rajin dok klik nuff tu..
klik la dgn ikhlas hati jugak..
hihihihi..
pesanan penaja ni..

bila tgk balik mcm2 ragam la kt dunia blog ni..
kdg2 bat aku gelak or senyum sorg2..
bkn la aku nak jeles ke apa..
tp aku yg tgk lak rasa rimas..
even bkn kt blog aku kn..
sbb ada jugak kwn2 aku x suka dgn manusia2 mcm ni..

haa 1 lg benda tp ni bkn kt dunia blog sj..
tp kt mana2 pn ada..
sms, chat, fb ke apa segala mak nenek..
bila org tu tulis word yg konon bunyi nya manja la..
tp masalahnya x manja..
geli plus menyampah ada la..
*tu apa yg aku rasa k*
so jgn lak ada yg nak terasa ke apa..
aku lempang gak nnt...

word yg ditambah-tmbh huruf nya..
cth: ke jd kew, je jd jew, lg jd laie...
pliss la aku rasa mcm nak hempuk2 ja kepala org tu..
apsal la x blh ke nak tulis elok2???
ke mmg kau ada masalah ejaan yg kronik???
dah pendek2 word tu rajin nau nak pjg kn lak..
kalau dgn bf/gf hang pa nak tulis cmtu x pa la..
aku x kesah..
sbb bg aku word mcm tu adalah tersgt gedik n konon nak nmpk manja..
podaaaa!!!!

aku luah kn kt sini gara2 td chat dgn sumone kt fb..
dah la aku x dak mood nak chat..
bila dia tulis ayat mcm tu lg la aku mls nak melayan..
at last 2,3 kali aku reply aku stop terus chat..
hahahahha...
i know.. i keji..
tp dah menyampah kn..
dr terus menyeksa perasaan lg baik terus stop chatting..

ok tu sj sesi luahan perasaan ku kali ini..
daaaaa....

No comments: