Tuesday, January 3, 2012

~my birthday celebration~


baru sempat nak update pasal hari tua aku ni..
meh sini nak carita kronologi suprise yang kawan2 aku nak buat..
tapi tak berapa nak suprise sebab aku dah dapat agak..

hari tu masa seminggu before my birthday..
kawan2 aku ni dok cakap nak baling tepung and telur time birthday aku nanti..
aku dah warn awal2 jangan nak buat tu semua..
kang aku ngamuk tak pasal je...
sebab aku memang tak suka baling2 ni semua...

yang kawan2 aku ni lak memang tradition depa sambut hari tua orang tu..
dengan baling tepung la..telur la..
air basuhan baju yang dah diperam la..
sangat la menggelikan haku..
and depa insist nak buat tu semua kat aku jugak...

since hari tu aku dok risau la...
sebab seriously aku tak sukaaaaa.
sangat tak fun kan haku ni???
tapi ada aku kesah????
hahahahahaha...

petang selasa tu yakni hari birthday aku..
kawan aku si kiki ni sms yang petang tu dalam pukul 5.30 ada meeting subjek branding..
sebab nak discuss tips exam..
kat cafe kolej sebelah...

aku macam pelik la apsal kat kolej sebelah...
selalu buat kat kolej aku or kolej depan ja..
tapi kiki ni cakap sebab nak combine dengan group chinese ni..
aku pon ok la..

dalam pukul 5 tu aku nak tido la kejap..
sebab penat and ngantuk..
lagi pon aku dok demam, batuk and flu lagi time tu..
kiki cakap nanti dia pergi sekali dengan aku..

yang roomate aku lak dalam pukul 5 tu dia cakap nak gi bilik kawan dia..
kat blok belakang nak ambik buku..
aku pon ok ja la..

tapi aku macam dok pikir la betol ke tak ni ada meeting tu kan..
ke depa saja nak kena kan aku..
sebab kiki tu dah warn malam tu depa akan kena kan hari selasa tu..
memang aku dok berjaga la..
so aku sms kawan course aku satu group branding...
tanya betol ke tak ada meeting kan..
tapi dia tak jawab lak..
so aku ikut kata hati la mesti depa nak kena kan aku..

pukul 5.30 tu kiki ajak pi..
tapi time tu aku memang betoi2 rasa tak larat sangat..
and badan sangat la panas...
plus takut nanti depa kena kan aku kan..
hahahhahaa...

so kiki macam cakap tak pa la dia pergi sorang..
dia cakap la kawan aku lagi 2 orang pon tak dapat pi sebab pi PKU..
then dia tanya nak pi PKU tak dia nak hantar sebab tengok aku teruk sangat...
bila aku cakap tak mau dia pon keluar..

dok sat lepas tu dia mai balik..
lagi la menmbah kepelikan..
sebab time tu dah 5.40 tapi dia tak pi2 lagi..
dia tanya aku ada ubat tak kalau tak dia nak mintak kat rumate dia..
lepas tu dia keluar balik cari ubat..
bilik kiki ni sebelah bilik aku ja..

lepas tu dia datang balik bawa ubat...
then marah aku sebab buka kipas kuat time sakit..
then dia pon pi la slowkan kipas..
gila panas ok aku rasa...

lepas tu dia keluar balik...
aku ada la dengar bising2 kat luar...
suara orang gelak2...
dok jap ramai2 datang bawa kek...
serius ini memang aku terkejut sangat...
tak sangka la ada kek bagai..
siap beli jajan semua...

rupanya rumate aku pon terlibat sama..
depa dah tunggu aku kat tasik dah...
sekali birthday girl tak sehat kan..
terpaksa la datang bilik aku..
hahahahahaha...
kesian gila kot...

sebab tak dapat nak baling telur and tepung..
depa gantikan dengan bedak...
banyak gila bedak berterabur dalam bilik aku..
atas kepala aku ja pon macam salji dah...

so sudah nya kami celebrate birthday aku dalam bilik aku nan permai..
sambil makan kek, jajan and cokodok...
hehehehe..
rasa bersalah sangat sebab rosak kan plan depa..
so sorry ye kawan2 semua...

akhir kata thank you sebab buat suprise birthday 'party' kat aku..
sem 1 dulu geng2 jejari ada beli kek jugak..
sem last kawan2 course and rumate aku pulak..
terima kasih sangat2...
sebab aku bukan jenis celebrate birthday tetiap tahun macam ni..
sedih kan???
so bila kawan2 buat macam ni..
terharu sangat...
thank you again..
sayang korang ketat-ketat..



birthday girl yang demam...haih la pipi macam nak meletup aku tengok..

dengan rumate baru..ika..

my coursemates..ima,ina,tombam girl,kiki..

yang paling tembam tu aku la..

kami plus teha..

sekian ceritera hari jadi aku yang ke 22...

No comments: