Tuesday, November 8, 2011

~anak penarik becha~


yahooooooooooooooooooooooooo....
sekarang aku boleh naik beca for free!!
sebab eh abah aku punya beca dah siap uollsss!!!!!
tapi beca motor la..
tak mampu abah aku nak kayuh beca beskal..
kang ada yang terkeluar lutut lak kan..

abah aku tempah beca ni sampai ke ipoh tau..
pi masa bulan posa aritu dengan mak aku..
gigih tak abah haku ni????
punya la semangat kan...

ilham nak buat beca ni mai bila kami pi holiday kat medan indonesia last june..
kat sana kan banyak angkot (beca motor)..
kira one of their public transport la..
so abah aku siap tanya macam2 kat driver angkot yang dia jumpa time kami bz shopping kat pajak ikan...

balik2 penang dia punya excited nak buat tak boleh blah..
siap suruh kak aku booking flight ke medan lagi sebab dia nak pi tempah kat sana..
tapi kami 1 family tak setuju la kan..
kang nak hantor camno lak..
tak pon kena tipu ke tak pasal ja..
ujung2 tak jadi pi medan dia pi tempah la kat ipoh nun..

so 2 minggu lepas orang tu mai hantar ke penang...
sampai2 penang aku dah dapat naik...
abah aku bawa aku dari kedai balik rumah..
hahahaha...
teruja gila aku time tu...

tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....
dalam kami semua excited ada la cerita yang tak best...
ada some penarik beca yang tak puas hati...
depa warning abah aku jangan nak letak harga murah sangat...
sebab geng2 penarik beca ni dah sepakat la semua kena letak harga rm30..
siap ugut2 nak report polis la apa la...

depa risau sebab beca abah aku motor so tak pakai kudrat sangat..
potensi abah aku letak harga rendah tu ada..
ada tu siap dok tak puas hati lepas tu dok bising2 kat kedai burger kawan abah aku..
tak pasal kena sound dengan tokey kedai..
fadan muka kan...

ni la perangai orang kita...
belum apa2 lagi dah cakap macam2...
abah aku tak start pon lagi bawa beca ni..
sebab dia nak make up kan lagi beca tu...
tapi orang lain punya risau and tak puas hati tu buat kami sakit hati...

abah aku nak bawa beca ni bukan beriya sangat..
just suka2 and isi masa lapang kan..
tu pon dia nak start lepas isyak...
ada penarik beca tu aku tengok petang2 pon start tunggu customer..
yang korang dengki sangat kenapa????

rezeki masing2 la...
Allah dah tentukan rezeki hamba dia selagi kita rajin berusaha...
kalau dah tertulis rezeki kau tak payah risau la..
kau tetap akan dapat...
boleh tak jangan busuk hati sangat?????
belum apa2 kau dah gelabah lebih...

dengki sebab beca abah aku lain dari yang lain kat batu ferringhi ni????
takut boleh attract lagi ramai customer dari kau???
kalau kau tak nak kalah sila la keluar duit lebih buat beca motor lak..
tak dak sapa nak halang...
ni kau tak nak berubah nak stay kat situ...
bila orang berubah or buat something new kau rasa tergugat...
sudah2 la perangai busuk hati tu kan...
kalau kau ikhlas kerja bersungguh-sungguh rezeki kau tak ke mana..



muka teruja!!!

No comments: