Wednesday, October 5, 2011

~sabar~


sabar itu indah bukan???
walaupun aku ni bukan seorang yang penyabar...
tapi dari ramdhan lalu aku belajar untuk menjadi seorang yang lebih penyabar..
tetapi banyak kali kecundang..
kerana aku tidak kuat untuk terus bersabar..
tidak kuat untuk melawan rasa amarah...

kawan-kawan sentiasa menyuruh aku bersabar tentang hal yang satu ini..
aku cuba walau susah..
tapi aku mampu bertahan walau kadang-kadang aku rapuh...
aku tak perlu coretkannya di blog tentang semua hal...
sebab kawan-kawan sentiasa ada untuk mendengar luahan hati...
perkara-perkara begini terlalu sulit...
dan aku tak mau lebih banyak hati terasa...

dunia blog bukan medium untuk kita luah kan semua...
blog bukan diari yang kita boleh coretkan segala hal peribadi secara terperinci..
seisi dunia boleh membaca...

sudah terlalu lama aku bersabar...
ada katanya yang buat aku terasa sebelum ini..
tapi tak pernah aku coretkan di laman sosial mahu pun blog..
sebab aku cuba bersabar walau kesabaran hanya berada di hujung tanduknya...
cuma semalam mungkin kesabaran terlalu rapuh...
tiada teman untuk mendengar luahan hati..
aku cuma punya satu pilihan..
twitter menjadi medan aku meluah rasa...
kerana di situ lebih privasi...

andai coretan aku semalam itu bisa menyakitkan hati mu..
aku mohon maaf..
tapi aku ingin kau tahu..
coretan mu lebih banyak mengguris hati dan perasaan ku sebelum ini..

lastly kepada uknowwhouare...
selepas 3 tahun..
tak aku sangka itu yang keluar dari mulut mu..



Patience is the best remedy for every trouble.
Patience is the companion of wisdom.


nota bonts: thanx lala bagi aku gelak balik dengan pujukan mengutuk aku...sayang yayang aku ni banyak2...


nota bonts 2: ni last post..aku memang nak ikut kata lala suruh buat bodoh tapi malam ni u press the wrong button la baby...


nota bonts 3: nak jatuhkan orang??? orang tu anak raja ada duit juta2 ke aku nak jatuh kan??? yang aku boleh dapat duit dia kalau aku jatuhkan.. sorry aku tak buat kerja macam tu..lagi banyak kerja berfaedah aku boleh buat...

No comments: