Sunday, October 9, 2011

~menguji kesabaran sungguh la!!~

hari ni pagi2 lagi dah buat aku bengang...
rasa nak memaki maki tau dak!!!
not a good kickstart..

aku bengang gila dengan servis bas kitaran uni aku ni...
dah banyak kali komplen servis tetap macam tu...
dari sem 1 sampai dah sem 7 benda yang sama kami kena hadap..


ok atas ni lakaran bas stop sepanjang laluan B uni aku..
bus stop aku kolej aku yang kaler hijau tu...
last bus stop utk laluan B...
bas selalu aku kumpul kat bus stop oren...

dah nama bus stop ujung sekali kan..
memang selalu ujung2 waktu jugak la dapat naik bas..
sapa yang tunggu dekat bus stop oren and merah la paling bertuah sebab depa akan naik dulu..
kalau full kami yang dekat bus stop biru and hijau just hidu asap bas..
sekian terima kasih...
heeee...

ok gini cerita dia..
pagi tadi class aku start 9.30am..
so macam biasa pukul 9am aku dengan kawan aku pi la tunggu bas..
masa sampai tengok ramai jugak orang tunggu..
kira ada yang datang awal pon still tak dapat naik bas..

tunggu punya tungu punya tunggu...
aku rasa dekat 10 bijik bas lalu semua full!!!!!!!
memang menguji kesabaran la kan..
orang makin ramai dok tunggu..
bus stop biru pon aku tengok melimpah ruah manusia dok tunggu bas..

dah dekat 9.30am tapi still tak dak bus yang kosong...
driver ni pon tolong la consider sikit...
gilir2 la ambil orang kan..
ni semua kau nak ambil student kat bust stop depan ja..
habis kami yang dekat bus stop belakang ni tak payanh pi class????

macam tunggui tau rasa dok tunggu bas yang tak kunjung tiba..
kami pon bayar yuran bas la bukan student kolej depan ja bayar...
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dah la lecturer aku tu tak suka student masuk lambat..
dia dah la kenal aku sebab 1st day class dulu aku masuk lambat..
sebab bas jugak ye...
so aku dah gelabah la..
memang la boleh ja jalan tapi aku ni kan sayang lelemak aku yang tepu lagi degil ini...

dah 9.40am camtu baru la dapat naik bas...
and aku masuk class pukul 9.50am...
haih tak pernah aku lambat2 camni tau...
mula2 ingat tak mau masuk dah class sebab takuittt...
tapi masuk jugak la kan..
memang baik punya kena perli setepek dengan lecturer aku...
aku dengan kawan aku senyum ja la..
dia bukan rasa pon tunggu bas macam mana kan..

masa nak balik class petang tadi pon sama...
macam org bodoh dok kejar bas kedepan kebelakang ujung2 tak dapat naik jugak..
aku tak tau la nak salah kan driver bas ka nak salah kan company bas tu ka..
sebab bodoh sangat tak gheti nak agihkan tugas driver dengan betol..
driver pon macam eh tolong la buka mata tu luas2...
bahagi2 la bas ni amik bus stop ni..
bas tu amik bus stop lain..
so semua dapat naik..
tak dak rasa sakit hati and timbul cercaan dan makian...

ok lah nak sambung study article 4...
esok ada exam kecil...
zzzzzzzzzz....

No comments: