Friday, August 13, 2010

~PUASA SANA SINI~



hye hye hye...
1st of all nak ucap salam ramadhan kareem...
*maaf lmbt wish sbb tuan blog ada masalah jiwa..*
msk hari ni da 3 hari umat islam puasa..
alhamdulilah...
aku masih diberi peluang utk bertemu ramadhan..

so far my puasa ok la..
tmbh2 1st day puasa dpt bebuka dgn family...
harus la gumbira x hengat..
ye la dah 3 tahun kot 1st day puasa aku x dak kt umah...
kalau ada pn sempat sahur ja..
huhuhu...
ngalah kn org blajo obesee...
=p

1st day puasa....
aku sampai png pagi tu around 10.00am..
then ckp kt mak aku nak bebuka mkn soto..
ha kau dgn mak aku kena bg tau awal2...
sng nak cari bhn..
so ptg tu dlm pkl 4 lebey kelentung kelentang la aku dgn mak aku kt dapur..
mak aku incharge lauk pauk n nasi..
aku lak buat soto..
hoih sampai nak waktu bebuka la dok kt dapur...
apa kes kn...
mcm msk utk jual pulak dah...
dan otometik rupa pn dah transform jd bibik..
dgn baju gelebeh n basah2 sbb dok lap tgn..
ngeeee...

owh family aku ni kalau bebuka x mkn nasi terus...
mkn benda2 lain mcm bihun sup ke apa ke..
tp selalu nya benda berkuah la..
sbb bapak aku ni suka sup2 ni..
then after terawih or before isyak tu baru la mkn nasi..
lauk mlm tu kangkung belacan yg mabeles nak matiii..
sup brokoli+cendawan...ikan bawal msk sambal..
slrpppppp...

out topic jap..
kdg2 aku pikir ssh jugak jd wife n mak ni kn..
kalau puasa pg2 dia la kena bgn dulu nak prepare sahur..
nak bebuka dia jugak bertungkus lumus kt dapur..
bapak2 wat gapo???
bapak2 dok pegang remote control tv and tunggu time saja..
*eh bapak sapa la tu kn??? hehehe*
x dapek den bayang kn ha kalau den yg kono...
tlg buat soto tu pn dah sakit kaki okeh...
*punca kaki x larat nak tampung badan yg makin besau*
even kalau time period pn kena jugak bgn nak prepare sahur..
haihhhhh....
so terima kasih mak utk semua tu!!!!!!

back to da topic...
2nd day pulak mkn bihun sup campur sambal..
then dinner ada bayam belacan...ikan belah belakang..
gulai daging yg pekat lg likat..dan sambal belacan di pinta bdk belacan..
mlm td sambil lyn hindustan mkn scallop pulak..
see.....mkn x henti lps tu dok naik timbang patploh kali..
nak check berat naik ke idak..

ok dah tiba part x best..
esk iaitu sabtu aku akn kembali ke uni kesayangan...
akan bermula la episod sedih seorang bdk gumuk...
sahur yg akn diiringi dgn roti dan air kosong 1 botol bsr adalah wajib..
*bekalan supaya bdk gumuk x dahaga di siang hari*
bebuka dgn nasi dan lauk2 yg x berapa nak mengancam mcm mak msk...
sadis x???
tiada lg sahur dan bebuka dgn makanan yg gempak2 dimasak puan emak..
tp bdk gumuk ada harapan bsr...
semoga dia blh kurus la puasa ni bila mkn mcm ni...
dan bergaya dgn baju raya yg cun..
hak hak hak...

ok dah x tau nak merepek apa lg...

daaaaa...

No comments: