Wednesday, August 4, 2010

~MALAM NI AKU MEMBUKA MATA~



aku rasa bersyukur yg amat dgn hidup aku sekarang..
dgn apa yg aku ada...


bkn semua org bernasib baik dlm hidup...
kalau kita rasa kita la paling ssh cuba utk berpaling seketika..
lihat di belakang...
betapa ramai nya lg yg ssh dr kita...
mereka yg berada dia Gaza...
mereka yg bersusah payah utk sesuap nasi..
apa yg penting kita kena igt ini semua ujian Allah...
Allah itu Maha Adil...


hidup ni mcm roda...
terkadang kita di atas..
mungkin esk lusa kita di bwh...
kita x tau apa akan jd...
Allah dah atur kan yg terbaik utk setiap hamba-Nya...


just now...
i chat with a friend of mine kt fb..
masa primary skool dulu...
btl2 buat aku tersentuh...
lbh kurang ni la antara isi2 yg kami chat..
yg terkesan kt hati aku..

dia: aku x tau lg nak blk raya or x..
aku: awat x mau blk..hg nak raya kt mana??
dia:mls nak sambut raya..aidilfitri cam dah x dak makna..pak dah x dak..gf dah cau..family kacau bilau...



i'm quite suprise bila dia ckp gf dah cau...
sbb dia baru jugak blk dr UK utk jumpa gf dia kt sana..
fyi, gf dia omputih okeh..
*klas kan???*

kwn aku ni anggap gf dia ni la penyelamat dia...
gf dia la bg semangat utk sambung study...
kalau x dia mcm dah putus asa dgn hidup....
depa dah kapel 3 years..
tp baru ni gf dia minta putus sbb byk halangan kn..
ye la beza budaya dan agama...
so ssh la di situ..


bapak dia pula dah meninggal few years back...
sejak tu family dia mcm problem sket la..
dia lak anak sulung...
kwn aku ni laki ok..
so aku dpt rasa mcm berat gila beban dia ni...
bila org yg kita syg dah tinggal kn kita...
kita rasa down sgt2..
dia ckp dia x pi class sbb x mau kwn2 dia tgk dia sedeh..
haihhh...
2 bln dia struggle nak lupa kn benda ni..


so aku try bg advice yg mana mampu la kn...
aku ni pn bkn perfect mana tp as a fren rasa nak tolong tu ada...
aku x mau dia terus hanyut sbb kena tinggal gf...
jgn biar kan cinta lemah kan kita..
byk igt Allah...
aku srh dia igt adik2 dia..
lps ni dia la yg kena sara adik2 dia pulak..



harap dia kuat utk tempuh benda ni semua...
kwn aku ni jarang sedeh...
tp bila dah sedeh tu mmg betol2 sedeh la tu...
ni la nama nya dugaan hidup...
Allah bg ujian sbb Dia tau kita blh lalui benda tu semua..

sambil dok pesan kt dia...
aku juga turut pesan kn utk diri sendiri...


1 comment:

Farina Redzuan said...

aku tumpg bsimpati dgnnya..
xpe2..ckap aku ada..jgn sdih2..