Sunday, October 4, 2009

~CERITA RAYA MISHUNGU PART- 1~

org lain dah lama abis cerita psl raya..
aku baru terhegeh-hegeh nak cerita...hikss...
and aku tau hang pa semua dah x larat nak baca entry psl raya kt blog lain...
tp ada aku kesah???? hihihi..
dah kata blog ni mcm diary kn...
so harusla ku coretkn apa yg aku nak..
lg pn aku x rasa lmbt sgt aku nak berstory-mory psl raya..
still dlm bln syawal mar..
ngee...

hmm 1st day of syawal...
adalah hari yg aku akn teruja dok tunggu...
excited nak raya kata kn...
tp makin tua ni meriah tu dah makin berkurang la..
tp the best part..duit raya makin bertambah..
hahahaha...yup sy masih mendapat duit raya dlm amount yg byk..
byk bg aku la.. may be itu sbb utama aku sgt suka nak raya..
musim aku mengumpul duit tanpa perlu mengeluar kn apa2 tenaga..

tp raya kali ni x best la sgt bg aku...
sbb x dpt pi solat sunat aidilfitri..sobab eden bendera jepun.. :(
rasa cam x lengkap ja hari raya..
serius wei...aku rasa pi solat sunat ni la time paling best tiap kali raya..
setahun sekali je tau...kecik2 dulu mmg la liat sket nak pi..
tu pn jenuh kena paksa... tp bila dah bsr baru aku tau nikmatnya..
tetiba feeling muslimah sejati gitu...

tp rasa x best raya itu berkurang bila dpt duit raya..
mata terus berbling-bling sbb asyik dok kira duit raya...
seronokkkk..happyy...
asal dpt ang pow mesti x sbr nak buka..
bila org bg duit raya senyum sampai telinga...
hahahaha...jenuh aku kena perli dgn family aku..
juz beraya dgn family pn dah dpt ratus2..
dulu kecik2 pi rumah ke rumah mntk duit raya pn x dpt la byk cmni...
eh bebel pjg pn x guna.. cam la hang pa baca sgt kn..
so jom kita lyn gambar jom...

ni time beraya kt rumah tok belah abah aku..
tempat adalah sebelah rumah family aku sj..


my parents with tok mah..mak abah aku..

mak tam aku dgn tok mah..


tmbh sorg ahli baru..kak azwa baju pepel..


lps tu beraya di rumah sendiri la pulok..
rumah aku serba merah kali ni..
sesi bermaafan...x dak tangkap syahdu semua yo..
asyik gelak sj...hihi...
aku paling x reti la nak ckp apa time ni..
every year cmtu..
mmg aku x reti..


cik kuntum 1st..

kak yus 2nd..tgk abah aku teruja dpt duit raya..


and aku last..

family picture..

family picture tu byk kami snap tp yg ni ja kot elok sket..
lain semua gegar..
tukang snap adalah yati n abg di sepupu aku..
hampeh betol..

slps tu family pak lang iaitu abg kpd abah aku dtg raya rumah lak...
fyi..rumah mereka sebelah rumah kami jugakkk..
pak long, pak lang n family n kami 1 family ada tinggal sebelah2 sj...
dekat dgn rumah tok aku belah abah aku ni..
kira rumah tu punya dkt kalau kentut pn blh dgr..


mkn2 sambil baca paper..

aku n yati..


meraka lg..

depa dtg beraya sambil baca paper...
hahaha...
yo la dah kata rumah sebelah ja kn..
nak sembang pn x tau nak sembang apa dah..
lps tu turn family aku la pulak pi rumah pak lang aku utk beraya...


mak lang..aniza..kak yus..my mak..


buruk nau aku minum air..

penunggu budak2..pak lang aku..

tgk la pak lang aku tu yg dok tunggu bdk2 dtg mntk duit raya..
tunggu dpn pintu tu...
bgs betul..
dia complain ckp x ramai bdk mntk duit raya thn ni..
sgt baik hati nak bg duit raya..

lps tu blk rumah lepak2 sambil bercam whoring bersama kakak2 aku..
owhh raya kali ni x byk cerita best la kt tv..
asyik dok ulang cerita sama ja...
astro lg la...menyampah tau dgn astro ni..
cerita gitu2 apek yg elly suriati dok kebuluran tu aku rasa dah berapa
thn la dok ulang..
tiap kali raya ja ada...bosan betoll..
sila la lyn gambar lg..hihi...


3 beradik gedik berposing..


us again..


sila la tgk kaki aku tu..
aku pn x tau apsal aku nya kaki mcm tu..
habit kah??
sila tgk semua pic aku raya ni..
mmg most of da pic kaki ku begitu..
buruk betol..
cam org cacat ja...
haihhh...geram betol aku..
memburukkan pic jaa..

sorry la aku x snap pic kueh raya n segala mak nenek makanan..
mls aku..this year menu utama selain ketupat n nasi impit ialah nasi beryani..
nyum2...mkn dgn kambing mmg sodappp...
ptg tu lps asar cmtu kami bertolak blk kpg belah mak aku..
kt kdh ja..sungai karangan..
tidor semlm..itu next entry yo aku cerita..
before tu tgk la full baju raya aku utk 1st day raya..


mishungu..

baju raya ni aku beli kat alor star...butik peace..
baju kt kedai tu murah2..dah la cntk2..
staff pn baik2..
baju aku ni kaler grey..aku suka sbb kain dia yg ada layer..
cam unik sket..
dia ada kaler putih n kelabu..
aku prefer kaler kelabu sbb putih nmpk cam org nak tunang ja..
baju ni harga nye rm 89.90..
murah kn???
dah la ada manik2 kt leher...kain lak layer3...
and yg penting tgn dia bercekak..
sbb this year mmg aku nak baju raya tgn bercekak..
kata pesen tu mmg tgh in kn..
so aku pn nak jugak...
k tu ja cerita raya first aku..
daaa...

No comments: