Thursday, June 11, 2009

AGAIN AKU SAKITTTT...SOBB..SOBB..


entry lps kemain ckp nak kembali mengganas ye...hampeh...sbb utama mmg aku mls..entry tertunggak x payah ckp la sampai aku pn dah lupa nak story apa...bila belek galeri hp aku ni uishh byk gak pic yg aku snap utk buat modal update blog tp totap x update..kpd blogger lain jgn sekali-kali ikut perangai buruk aku ni...hihihi....

sbb kedua aku batuk+selesema+demam sket....aku rasa aku baru ja ok dr benda alah ni semua dlm 3 minggu lps...hmm mmg sah la antibodi aku ni x kuat lngsng...berlagak ja kuat...aku start rasa x sedap tekak mlm sabtu 6 jun ari tu....ptg tu kn kazen aku kawen mmg air ais aku bedal bergelen-gelen la...tmbh2 lak skrng ni panas nya mmg melampau-lampau so dahaga la manjang.. sampai kalau aku pi sidai baju kt luar rumah tu sat mmg dah berdenyut la kepala ni sbb kena matahari yg memberi panahan chentaa itu..

sampai la ari ni batuk aku x ok2...siap dgn flu bagai...tp sempat semalam merayap pi komtar n prangin mall dgn yati..sbb teman minah tu beli kasut keja...dah la badan ni pn sakit2 sbb pi eksesais dkt youth park ptg isnin ari tu*ceaaa nak gak bgtau aku pi eksesais yo*...mula2 aku igt aku ni dah kena virus h1n1 tu..yo la aku dok tgk iklan kt tv ckp kalau ada tanda batuk,flu n sakit2 badan sila jumpa doc dgn segera so aku pn cam tkt2 la gak...sekarang ni kn mcm2 penyakit punya dok ada...

mlm td lps maghrib aku pi klinik dkt dgn rumah aku ni...mak aku dok bising nak bw pi jumpa doc sbb dia tgk aku batuk teruk sgt..serius ok batuk kali ni mmg teruk..mak aku dgr aku batuk dia ckp dia yg rasa penat..mmg penat tau..dada ni rasa cam sempit sajork...doc ckp antibodi aku x kuat lg lps demam ari tu..n aku lak dok kena habuk n asap sbb tu aku batuk blk..kira aku ni allergic la dgn habuk n asap kata nyee...doc ckp lg kena hati2 la gak tkt blh kena penat kn...and aku kini dgn rasminya adalah penghidap resedung yg berada di tahap x brapa nak serius...hihihi...doc pesan resdung ni x leh pandang sebelah mata sbb dia leh jd worse..so better jaga n jumpa pakar la..semua org ada resdung kn cuma x tau teruk ke x je la...kira aku ni agak teruk la...

cmne x teruk...sambal belacan adalah makanan ruji aku..n seafood feveret gue....ngeee...hmm doc tu ckp punca batuk n flu aku ni ssh nak baik sbb resdung ni jugak la...huarghhh...tensi2..x pe ujian dr Allah...last2 kena rm45 hengget utk ubat 4 jenis n servis...mahal nau...hihihi...mak aku pn terkezut sbb pi klinik ni b4 this x penah la kena sampai mahal cmtu..may be sbb aku mntk ubat batuk biji...n ubat resdung yg dia bg tu agak mahal kot..aku rasa la...kt rumah ni ada 2 botol ubat resdung HPA abah aku beli aku x telan pn...hihihii...awal2 ja telan..tp sbb kesan dia aku asik dok bersin so aku stop la sat..sbb nak exam tp sampai kesudah ubat tu aku dah x sentuh..lps ni kena start mkn blk la...

before keluar dr klinik tukang bg ubat tu pesan jgn minum ais...tp aku totap balun ais..ye la mak aku ni asik dok bw blk barli ais tiap2 ari...mana blh tahan..*tetiba nak slh kn mak aku...*hihihi...kalo nak 1000 daya kalo x mau 1000 dalih..ye dak???...hmm aku rasa sekarang ni my feveret drinks dah bertukar la..aku suka barli ais....sodapppp.....k la babaiiii...







nota bonts:aku tgh beronline ats katil dgn kain lap hingus kt bahu kanan...ada rupa ceti x???hihihihi..

2 comments:

IxoR@ said...

tak sihat ke....?

mamam ubat...rehat...skrg ni mmg musim sakit sana sini....

cepat sembuh ye!

mishungu said...

sis ixora~ye la sis...da telan berbiji ubat da pn...thanx..