Thursday, December 18, 2008

MEE JAWA

ptg td mak aku masak mee jawa...ari isnin lps dah masak tp ari ni masak lg sbb aku nak mkn..lg pn mak aku pn nak mkn sbb ari tu buat sket so mak aku x sempat nak mkn...hihihi..nmpk sgt family aku ni mkn mcm jaws...mak aku ckp dia tkt nnt aku dah blk uum dok teringat kt mee jawa lak...actually mak aku nak masak dr semalam tp x jd..semalam mak aku masak bihun goreng ajo..

sbg ank yg solehah lg rajin*sila la muntah darah* aku pn pi la tlg mak aku masak td...tp tlg potong2 ja...sbb benda ni simple tmbh2 mak aku yg pakar ni masak so sop sap sop sap dah siap...

bawang beso,cili n daun bawang..

hampir siap..abaikn kuali yg legam ituu.. sayur2..mak aku bubuh separuh ja..ni balance nye..

hasil nya yg mabeles...

pic yg first tu mak aku buat hiasan plus bawang goreng n telur rebus..bg nmpk seri sket..nak mkn pn semangat sket...hihihi...tu semua aku potong tau..gigih ok..sayur lak x kesah la nak letak sayur apa pn tp selalu nya org letak kobis n sawi...bila dah siap mkn panas2 mmg la amat masyuk..dgn udang2 yg terapung tu lg la menyelerakn...kalau nak lg kick letak cili sos byk2..baru maletoppp..abah aku suka letak byk2..dulu aku dgn mak aku tgk geli..skali try mmg best la..licin aku bedal...hihihi..nak tmbh dah x leh sbb abah aku x mkn lg..mak aku pn buat sket..suka buat sket2..hishh...x pa bg aku diet sket..hohoho..

tu la aktiviti aku utk ari ni selain bertungkus lumus cuci toilet...dah la dah 2 entry..daaa...

No comments: