Thursday, December 18, 2008

BACKUP BLOG DI WORDPRESS

hmm aku nak share la psl ni sbb skrng kn dok heboh psl ada blog kena remove dr blogspot ni ..may be ramai dah tau tp aku nak share gak la..ni pn aku dpt tau dr blog SIS VP...x slh kita sebar ilmu yg kita ada kn????hmm sbb aku pn tkt nnt blog aku hilang so aku pn dah buat backup blog kt wordpress ni...amat la sonang sgt...so ni la step2 nye ye tuan2 n puan2...

mula2 hang pa semua kena la register kt wordpress nya website dulu...then lps register akn la keluar dashboard ni..



kt pic bwh ni tgk betol2 yo...tenung yg dibulat kn tu ja...click kt tools peh tu akn kuar tools,import n export..click kt import tu ye...


next step click blogger tu...tgk pic bwh ye....pas tu akn keluar cam aggreement ke apa ntah korang click je...kena allow wordpreess utk access akaun blogspot hang pa tau..kalau x cmna nak import kn....


n lastly click kt continue tu..under the magic button...lps tu tunggu la dia load sampai abis..kalau blog yg byk entry tu akn takes time la..cam blog aku ni sat ja nak load..hihi...tp dia juzt import entry2 hang pa ye...widget2 tu semua nan ado ok...


hope faham la kalau x faham gak pi la terjah blog SIS VP...sbb aku ni bab nak explain2 kureng sket...hihihi...selamat mencobaaa...

No comments: