Wednesday, October 8, 2008

FIRST DAY OF RAYA

salam....raya dis year cam x best la.. raya korang best x??aku pn x tau sbb apa..may be sbb hujan kah???png hujan lebat gila babs 2,3 hari before raya so mood raya pn ala2 ja la kn...pg raya tu bgn dgn kemalasannya...tiap2 pg raya mak aku akan gerak anak2 nya yg liat nak bgn pg ni sambil dok pesan byk kali srh mandi sunat aldilfitri..every year ok dia akan pesan benda tu..cam la aku ni bdk2..hihihihi..siap2 semua n alas perut sket dgn ketupat 2,3 ulas then terus berdesup p solat sunat aidilfitri dkt MASJID JAMEK BATU FERRINGHI..org x ramai sgt la dis year..so x da la berhimpit sakan dalm masjid tu...usai solat hujan pn turun baik punya(hujan rahmat) but selamat rumah aku belakang masjid so jln selaju yg mungkin sambil angkat kain aku..yo la baju raya aku kalo putih so kalau x angkat abis la ada tompok2 taik anjing(tompok2 itam pasir) kt kain aku...dah sampai rumah start la sesi beraya di rumah aku...enjoy da pic...

kt umah tok..sebelah umah aku je
nmpk x kemelekitan muka kami..
wif my momo..
anak2 dara pak cik jaafar..

korang perasan x pic aku semua nmpk bongkok+ gumuk n muka nmpk cam bdk baik gila..hihihi..abah aku x do..sobab nya blk dr masjid dia bantai tidoq tau...may be penat sbb tido lmbt mlm raya tu...sempena syawal yg mulia mak tlh masak makanan yg best2..ketupat,nasi impit,gulai ayam kampung,ayam piru masak merah,rendang daging,kuah kacang n nasi tomato...marbeles wa ckp sama lu..hingga menjilat jari..mkn benda alah tu mmg la menuntut kesabaran yg amat tinggi..tau2 la benda tu semua liat2..geram woo...ptg tu p raya kt umah2 jiran aku then terus blk kpg belah mak aku nun dkt KEDAH sana...bwh ni pic yg diambil masa atas feri..


apsal mata mak aku cmtu..
my parents
girl power...

kami sampai kt kpg dah dkt pkl 8pm..before tu kami singgah umah tok su...n mlm tu kerja aku melantak n lyn cita nan tanjung 2..then tido..maklum la dok kpg mmg kena tido awal...ok la tunggu cita second day of raya..




No comments: