Monday, August 18, 2008

UNIMAP CONVOCATION DAY

salam semua..ari ni aku agak bersemangat nak wat entry baru..hihi...let da story begin..poyo tol..16/8/08(sabtu) adalah ari yg bersejarah bg sis aku yg kedua,kak yus..sbb nya ari tu adlh convocation day dia..selepas 4 thn berhempas pulas utk mendapatkan degree dlm material engineering..sis aku ni study kt UNIVERSITI MALAYSIA PERLIS aka UNIMAP..dulu u ni dikenali dgn nama kukum..korang tau x?x tau pn buat2 la tau ye...disebab kn convo ni start 8am so terpaksa la aku dgn family aku(except kak yus sbb dia dah pi awal2 lg) bertolak ari jumaat tu..kami singgah di asun,kedah dan bermalam di rumah tok ngah aku..gambar2 kt bwh ni diambil sepjg perjalanan ke asun...

suasana yg mendamaikan

semasa di rnr gurun..singgah utk solat and mkn2...

kasi gegar..hihi..pic aku wif kak na..mak aku snap sampai gegar ok..

apa la yg serius sgt dibincang kn olh parents aku tu

kami sampai asun waktu maghrib..mlm tu tido awal sbb nak kena bgn awl...ari sabtu tu kami semua bertolak dr asun ke kangar dlm pkl 7am cmtu...convocation tu diadakn dkt DEWAN 2020,KANGAR..selamat la tmpt tu x ssh sgt nak cari..agak dlm gak la tmpt tu..dikelilingi sawah padi..masa aku n family ku samapi dah ramai org..but x best la tmpt tu sbb just ada gerai org jual mkn n bunga..ye la UNIMAP ni x de kampus tetap lg..kampus dorg ni merata kt perlis n dewan ni pn kerajaan negeri nya bkn UNIMAP nya so x de la pesta konvo yg gempak2 cam dkt u lain tu..lg pn ni konvo yg ke-3 bg UNIMAP..agak membosankn la konvo dorg..aku dgn elder sister aku,kak na kena la tunggu kt luar mcm org bodo..x kose nak nunggu kt khemah yg dorg sediakn tv tu sbb panas ok..pas sampai aku n kak na gi cari kak yus utk bg kasut dia nak pakai ari tu..then terus mak aku ajak breakfast..sambil mkn sambil tgk graduan2 ni dok berbaris pjg nak msk dewan..ckp start pkl 8 but pkl 8 parents still ada yg mkn..student pn x msk dewan lg..last2 start pkl 9am...hampeh tol..aku dgn kak na dah ngantuk gila time tu even majlis x start lg..ye la dah la dok kt luar dgn panas nya n sakit pinggang..dok kt gerai mkn tu agak lama la..berapa kali kami berdua buat pusingan utk mkn..hihi..pas tu kami pn gi la cari bunga utk kak yus aku..mula2 plan nak beli bunga betul but tertarik dgn bunga kertas yg dorg jual..sgt cantik ok..lg pn murah n boleh simpan lama2..hihi keji tol..dasar kedekut..bajet la katakan..bunga kertas yg kami beli tu 8 kuntum rm24 hengget..then beli bear kecik rm15 hengget n sekuntum bunga ros rm5 hengget..kalau nak beli bunga fresh pn mahal sgt sampai rm80 ok..dah la x byk mana n bunga pn dah x fresh mana..ada yg dah layu..

ni la bunga kertas nya..tantik kn..i loike it very much..


bear yg dibeli..dah beli baru nmpk buruk..keji..

muka hepi dpt beli bunga ros sekuntum..pdhal daun je lbh dr bunga..

apa motif aku posing cmni ek??

pas beli semua benda alah tu tercongok la aku n kak na aka rasputia kt tepi dewan nunggu majlis abis..boring nak mampos..ada mak cik tu tido baik punya..hihi..boring nya psl kami berdua ni dok tgk la org catwalk dpn kami..tgk baju spa cntk n ragam2 manusia ni..best gak...inilah hasil2 yg aku n kak na dpt sbb boring..ngeh3..




aku yg hampir ketidoran..


cari la nama sis aku..hihi

penunggu setia

hmm ari tu paper kosmo tlh diberikan scr free kpd tetamu so abah aku pn dpt la 1..n dlm paper tu ada page senarai garaduasi UNIMAP..slh sorg nya adlh sis aku..so bangga la..sbb 2 aku tepek gak keratan yg ada nama sis aku tu kt atas..hihi..n pic mamat kt atas ni kak na aku amik curi2..mamat ni diri kt situ dlm sejam lbh..statik kt situ x pi mana2..so aku dgn kak na buat conclusion yg dia mesti tunggu awek dia..siap dgn bunga n teddy bear..hihi..so sweet..igt leh la tgk sapa gf dia but but bila semua graduasi kuar dia pn tlh hilang dlm lautan manusia di situ..time majlis tamat semua guest yg ada kt luar dah pulun diri kt pintu yg graduasi akn keluar including aku n kak na..semua siap sedia dgn bunga la,camera,teddy bear n mcm2 lg..so aku n kak na tlh menyelit-nyelit supaya kami dpt ke dpn..dpt la ambil pic kak yus time dia keluar dr pintu DEWAN 2020 tu..


muka hepi dah dpt degree...

muka si bulat..

kak na n kak yus..my sisters


myself wif kak yus

parents aku yg kebanggaan


trio anak2 dara pak cik jaafar

wanita di dlm family aku..aku bakal wanita ye..


nak gak amik pic dgn bunga kertas tu..

abis konvo tu kak yus aku nak kena hantar jubah konvo tu blk..kami gi ofis UNIMAP tu nya la awal but kena tunggu dlm sejam lbh baru settle..gilo apa..sampai abah aku dah naik tanduk ok..mmg lembab la staff UNIMAP ni..x fikir ka org yg nak blk tmpt jauh..ckp pkl 3pm dal leh hantar but 3.30pm baru dorg dtg kt ofis tu..bodo tol..hangen ja..then trus straight blk png..ponat betui...gilo pjg entry aku kali ni..hihi..


1 comment:

Carlos Valderama said...

kakak adik ni student saya kot... muka familiar, tp nama x ingat..