Sunday, June 22, 2008

KENDURI DI MALAM HARI

agak mls utk mengupdet kn blog aku ni sbb x da yg menarik berlaku n aku buat so itulah sbb nya blog aku ni pun mendiam kn diri but x la lama sgt kn???ok hari ni aku punya mood agak rajin utk updet kan blog aku ni..semalam(sabtu,21/6) anak kepada kwn kerja mak aku dulu kawen so mak aku ni pun dijemput la..nun jauh di bayan baru..so b4kami(aku,mak,abah) pegi,singgah kt hospital nak melawat tok aku yg ditahan di hpp..selepas mak aku suap tok aku mkn n sembang2 jap kami pn gerak la ke kenduri tu around 8pm..
odw nak gi kenduri(muka lapo)
bila dah sampai kawasan perumahan kwn mak aku tu kami pn round la cari rumah kenduri but x jumpa2..tgk peta yg ada dkt kad kawen tu but still x jumpa..yg jumpa kenduri org cina..pas2 abah aku ni pun stop keta n tanya sorg cina ni..at last jumpa jugak..ramai gile org kt situ dah la tmpt sempit..siap ada live band lg so sesapa yg nak nak tgk live band tu dorg duduk kt padang bola..selamat berdepan dgn padang bola..so live band tu x menyemak la dkt kawasan kenduri..tuan umah pun x sempat nak melayan..semua self-service..but makanan dia amat sedap..plus aku dah lama ngidam nak mkn nasi kenduri..licin aku sental..sempat gak tgk pengantin..pengantin laki anak kwn mak aku..aku x da la nak gi snap pic tu semua..x kuasa..knl pn idak..time aku gi tu dorg nak mkn beradab..pengantin pn dah tkr pakai gown n sut..x cntk ok gown dia..kale maroon..cam x kena dgn tema dorg yg kale kuning tu..lps mkn trus blk..sbb aku ni skrng gila mkn laksa abah aku pun stop la dkt padang brown utk beli laksa..sedap gile laksa mak cik tu semlm..dah berapa ari berturut-turut aku mkn laksa..resdung aku makin teruk la pas ni..

muka gumbira dpt mkn nasi kenduri n laksa

itu ja aktiviti aku pd ari sabtu..ok tunggu next entry k..

No comments: