Saturday, June 14, 2008

AKTIVITI KU PADA HARI JUMAAT

tiap jumaat parents aku x meniaga so time ni la dorg akan kuar utk beli stok brg niaga untuk seminggu..so aku pn x lepas kn peluang utk ikut walau pn mata ni amat berat utk dibuka(tido pkl 3.30am bgn 9.30)..siap2 sume kami semua keluar dlm pkl 10 lbh n tempat pertama yg dituju tentulah rope walk utk breakfast..aku mkn hokkien bihun yg amat best,roti bakar n telur separuh masak,teh o ais limau....abis mkn aku dgn mak aku jln2 sambil memborong buah-buahan n ikan masin..selepas itu aku n parents aku menuju ke ujung pasir utk membeli stok brg niaga..aku cuma dok dlm keta..malas nak kuar sbb sgt panas ok..then pegi byr duit insurans mak tam aku n trus blk..on da way blk tu abah aku stop kt tanjung tokong utk beli nasi for our lunch..aku pn amik ikan keli goreng,ulam,telur masin n paling penting sambal belacan...nasi dia sgt byk sehingga sengkak perut aku ni nak menelan..hihihi but ok la sbb nya aku amat berselera..ptg tu hanya lepak2 sambil online..around 6pm abah aku kacau nak guna internet gak so aku pn msk bilik..x sangka boleh terlelap jap..6.30 cmtu mak aku gerak sbb nak kuar pegi amik sis aku yg blk ari ni dkt feri..besides dat abah aku nak g mengurut pinggang dia kt tabib cina..masa nak naik keta aku terserempak dgn kwn sekolah rendah aku dulu..kat sekolah dulu org panggil dia faizal nayan..amat mengejut kan sbb dia nmpk sejibik cam mat bangla(dia ank mami)..but ada iras pelakon azri iskandar sket dgn janggut penuh sampai ke telinga..rambut curl nya..n mata yg bulat n bersinar..aku x tegur pn sbb segan n aku nmpk dia pn dok tgk aku..may be dia pn segan..ye la dah bape thn kami tinggal kn zaman sekolah rendah yg penuh dgn kenangan itu..hihihihi..blk pd cite,selepas amik sis aku kami semua pegi mkn dkt padang brown..aku mkn laksa,nasi goreng ikan masin(share dgn mak aku n my sis),sotong kangkung,minum air kelapa n ais kacang yg dikongsi..then trus blk...k la sampai sini sj utk hari ni..papai

No comments: