Wednesday, March 14, 2012

~sembang kosong~


kejap ja dah setengah bulan kan???
how time flies..
haihhhh cepat bebenor..
seminggu pon kemain kejap dah habis..

dah start pi gym ni bila balik aku jadi lemau sikit..
sebab rasa penatnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
aku rasa aku dah push myself over the limit la..
sebab tulang kat ibu jari kaki aku ni memang selalu sakit..
since aku start pi gym dia dok mai lagi sakit..
stok kebas2 kat area tu..
dulu masa sem berapa entah penah jadi..
and now jadi balik...
mak aku dok pesan jangan eksesais sampai seksa badan..
tapi kadang2 aku paksa jugak diri aku ni..
nak kurus la katakannnn...

tapi bila sampai rumah tahap kebuluran agak tinggi..
mak aku ni yo2 ja cakap tak kan masak apa2 dah lepas kami pi gym ni..
tapi aku tengok masak jugakkkk..
ye la yang anak pon asal balik gym tanya mak masak apa kan..
hahahahaha...
dasarrrrr...

ada 1 malam tu aku suruh mak aku goreng ikan bilis..
makan dengan nasi and kicap perghhhh sedap wohhhh...
mak aku cakap tak mau tp dia jalan pi dapur terus masak..
hahahaha...
i lap u la mum

masa hari ke 3 aku pi gym..
balik gym aku terus cari makanan..
jumpa pisang then terbongkang kat hall diam ja..
serius dengan rasa nak demam and penat and kebulur nya..
tak larat nak cakap..
sebagai ibu yang memahami anak dia ni..
mak aku pi dapur ambik pinggan bubuh nasi and dia makan..
sebab dia tau lepas tu mesti aku akan makan dengan dia..
konon nak diet so kena la makan share2 kan..
tapi ujung2 aku la yang telan paling banyak..

kat gym gigih ni nak bakar 500cal sehari..
tapi balik rumah yang adoooo...
kena kuat semangat ni..
kang bulan 6 nanti aku jugak yang gemok...

btw, kain baju dah beli sabtu lepas..
tinggal nak tempah ja..
pening ok pikir nak design apa...
macam2 design dok mai kat kepala ni..
so sekarang dah ada the final design yang aku nak..
tak sabar nak tunggu outcome baju..

pasal intern..
hmm ni lagi satu hal...
aku dok mengira hari ja nak habis okeh..
sebab agak bosan la bila tak dak kerja nak dibuat...
nganga melangut depan computer tu..
nak online pon kena kaver2...

orang cakap best la tak dak keja dok relax..
tapi tak bagi aku ye..
biaq la bagi aku banyak keja dari aku dok melongok dok kira jam nak balik..
lagi la aku rasa lambat nya masa jalan..
sebab serius bosan okkkkk...
dah la tak dak geng nak sembang...
selamat orang thai sebelah aku ni boleh jugak buat sembang kadang2..
even mulut dia tu kadang2 rasa macam nak sumbat taik lembu ja..
hahahahhahahaa.....

hmm better stop now..
nak tidoq...

1 comment:

Cik FiQa said...

weh....xmau try produk yg aku guna ke? yg shape plus tu ke?? lam seminggu je aku kurang 3kg...xpayah nak kontrol makan sgt pon..just minum air banyak2 je...huhu