Wednesday, October 26, 2011

~mamu oh mamu~


tadi petang aku nak pi tempah baju kat tanjung bunga...
so naik la bas rapid dari rumah ni kan..
aku dok la kat kerusi yang dekat pintu depan bas tu..
kira sebelah driver la kan...

sekali dapat driver peramah pulak..
dok menyembang...
padahal aku tengok kat tingkap driver bas tu ada sticker..
sticker tu arahan tak bagi penumpang sembang dengan driver...
tapi driver yang nak sembang kan..
aku layan ja la..
sat gi kata sombong pulak..

mula2 sembang tu ok la..
cakap pasal tambang bas semua la..
sekali dia tanya aku keja mana..
aku cakap la blajaq lagi...
then dia tanya lagi kat mana...
aku ckp la uum..
dia pon ckp la anak dia dulu pon uum...

ok start dari situ aku rasa macam nak terjun lompat keluar dari bas tu..
start dari situ habis semua keturunan dia nak cerita kat aku blajaq mana..
keja kat mana..
anak dia study kat aussie la..
adik dia study kat us la..
ada sapa lagi entah study kat uk la..
keja kat pelantar minyak under petronas la..
gaji 10k la..
beli rumah 300k la..
anak yang kecik blajaq medic la..
kat mrsm la..
amboiii semua nak best ja kan..
ok mungkin betol la dia cerita kan tapi perlu ka????

eh mamu ni macam kan aku kesah sangat...
time tu aku rasa cepat la bas sampai...
malas aku nak layan orang macam ni..
macam nak tunjuk bagus ja kan...
eh kalau semua family mamu bagus2..
ni cheq nak tanya awat mamu jadi driver bas rapid ja??
anak mamu kan gaji 10k..
tak kan tak boleh support mamu kot..

ok fine mamu ni suka kerja and tak nak susahkan anak kot kan...
pikir yang baik2 ja la..
dia bangga sangat dengan kepandaian family dia..

hurhhh meluat aku..
meluat sebab tak dak sebab dia cerita semua tu kat aku..
masa dia ckp tu aku angguk and senyum2 ja la kan..
padahal dalam hati tak suka..
tapi kan tadi sempat jugak aku buat muka #tddmka..
hehehehee...

selamat la dekat ja dari batu ferringhi ke tanjung bunga...
masa dah nak sampai pon tak habis2 lagi cerita ok..
kalau aku nak pi ferry gamaknya habis aku tau salasilah family di from a to z kot..
haihh mamu oiii....
penat layan orang macam ni tau...

No comments: