Friday, April 8, 2011

~kemaluanku~

aip jgn nak pikir kemaluan lain eh...
ini mmg betol2 pasal aku malu la..
sajo bikin saspen...
aku tak sewel lagi nak cerita pasal kemaluan itu secara public...
hahahaha...

as a marketing student...
ada la subjek yg perlu aku jual2 brg...
yo la nak expose kan diri before keja betol2 kan...
kang kalau tak expose ada lak terkial-kial bila dah keje nnt..

so sem ni aku ambik subjek salesmanship...
ada esaimen individu kena jual barang sampai rm150...
brg yg kena jual adalah:

HPA:
kismis
sabun susu kambing
biskut
kopi radix

others:
pad and panty liner herba brand avail
cappucino
etc. *sobab tak igt produk hapa...heee*

tapi aku pilih utk jual kismis, sabun and pad herba sajo...
ye la target market student kan..
tu je la yg sesuwei...
tapi kopi radix blh kasi paksa my momo beli...
hehehehe...
bagos betol perangai..
ank sapo la ni kan????
eh tapi my mum suka minum kopi radix tau..
ni la brg2 yg aku jual...






ok tu semua baru introduction ok...
ni baru nak msk main point...
hahahaha...
introduction pon dah panjang berjela..

so td aku decide la nak pi menjual kt kolej dpn kolej aku ni...
sbb kt kolej aku dah ramai budak marketing...
lepas isya' td gigih la aku pi sorang2 kt kolej tu...
1st blok kolej tu satu sale pon nan ado!!!!!!
kau tau tak penat aku naik turun tangga pi door to door..
semua kena tolak...
tak ado sapa nak beli...
sadis tau tak????
rasa mcm nak menangesssss...
muka tok sah ceghite la...
mmg dah tebal patblas inci kot...



ni ghope org sedih tak dpt sale...bkn pout okeh!!!



dah habis pusing blok 1st tu igt nak la ke next blok...
tgh jln tiba2 niat terhenti...
takut tak dpt jual nnt...
see....
cmno aih nak jd marketer terheyyybhat
kalau baru kena tolak sikit dah nak give up kan???



terasa diri mcm loser gilerrrrrrrr.....


so dari aku mambaziorkan lelemaks aku ni panjat tangga...
tp tak dapek hasil..
lg baik la aku balik bilik dan online...
gagagagagaga....

dah la family aku suka takut2 kan aku...
penah tak nmpk org ygt jual buku2 agama la buku cerita ke???
depa ni selalu dtg kt kedai2 makan...
dok promote meja ke meja tu...
ok family aku selalu ckp nnt aku kena keja mcm ni...
mak tak mau la kalo cenggini...
tu laaaaaaaaaaaaaaaaagiiiiiiiiiiiii maluuuu....

huhuhu..
kadang2 aku rasa mcm slh pilih course tau...
yo la den ni pemalu haa..
walau tak berapa nak malu mana..
tapi kalau nak kena promote ni aku kureng sket la..
aku prefer aku buka kedai org dtg kedai..
bukan personal selling cmni..
abis cmno nak jual sampai rm150 kalau nak ikut kan malu tu shikin??????

hurghhh kena motivate diri lagi ni...

go shikin goooo!!!!!!
chaiyok2!!!!

2 comments:

Farina Redzuan said...

heh2..go2..
pemalu plak..kih2..

mishungu said...

ina i ni kan mmg pemalu dr azali..hehe...