Saturday, February 5, 2011

~apa yang seronok sgt batu ferringhi tu haa??~


okeh aku ada masalah di sini...
masalah ni melanda bila ada public holiday ke skool holiday ke..
mesti la jadi...

alkisah nya batu ferringhi selalu jam time2 yg aku ckp td..
haiyoh aku ni kan dok kt batu ferringhi...
kalau keluar time2 cuti ni mmg sesak tau..
sesak menahan kerimasan melangut dlm keta lama sgt...

selalu nya start dr masjid terapung kt tanjung bunga tu jam nya..
kalau dr arah town la kan...
apa yg best sgt entah kt batu ferringhi ni ha???
sepanjang nak ke batu ferringhi ada la pantai2 lain..
tu pon full dgn manusia...
jd jam sbb keta nak keluar msk cari parking la apa la..

apa tempat hang pa semua x dak pantai ka???
dtg jauh2 dr kl la johor la semata-mata nak pi pantai..
apakah???
kot la pantai kt penang ni cntik mcm kt tioman ka perhentian ka x pa jugak..
pantai yg laut berkeladak tu jugak nak di tuju...

kalau nak mai jugak x pa..
bgs tingkat kan ekonomi penang..
bg bisnes mak aku pon kencang...
tapi....
kt balik pulau pon ada pantai...
lagi kt mana eh???
aku pon x berapa tau sgt..
tp dah kata penang ni keliling laut harus la ada kt ceruk2 mana pon..
so sila la ke pantai lain utk avoid jam di batu ferringhi...

bkn apa jln nak ke batu ferringhi ni selekoh ja ok..
cuba bayang kan time tu ada yg nak terberak ke terkencing ka..
x ke naya nama nya...
mana nak redah cari jamban???

owh 1 lg punca dia...
sbb org ramai nak pi nite market and hard rock hotel...
mak tensi uollss kalau sampai ke tua kena hadap benda mcm ni..
ye la mak bkn org kl yg biasa dgn jam..
so kalau stuck dlm keta kejap pon blh jd amukan....

No comments: